onsdag 28 maj 2014

Besök hos kurator & präst...mm..


Så trött efter en dag med flera jobbiga samtal... H pratade om en tur till mariebergs köpcentrum, men jag känner mig så trött...
Han har dessutom hunnit med en tupplur i soffan... Men här mal bara alla tankar...kan inte koppla av... 

Blev en snabbis till marieberg, bara Jula och rusta.... För att inhandla ny konstgräsmatta till balkongen.. Och innan hann jag oxå med att slumra i soffan... 

Först besök hos kuratorn... Faktiskt var hon riktigt vettig.. Berättade om det som min chef hade sagt och hon blev lite ställd.. Det hade hon aldrig varit med om tidigare. Möjligtvis att arbetsgivaren/ chefen till pappan kunde uttrycka sig så... Och det här trycket på att jag måste komma och jobba snarast... Det är ju helt sjukt! Jag kan ju förstå om jag hade haft en manlig chef...
 Hon bad mig åter att ta tempen på mig själv... Och jag tror inte att orken finns att börja jobba än... Visst jag skulle kunna åka och jobba i ren envishet, men då finns risken att jag klappar igenom inom några veckor.. Kuratorn tyckte det va bra resonerat...och det känns skönt att hon inte tvingar på att jag ska iväg och jobba...
Har inte bokat in några mer besök hos henne..vi sa att vi skulle höra av oss i så fall... 

Sen träff med prästen på sjukhuskyrkan. Så många tankar och känslor som åter kommer upp till ytan... Så många tårar... Och fler blir det!! För vi ska begrava våran lilla Elsa... Känns stundtals overkligt.. Vi berättade för prästen om förlossningen..ja för hon ville veta... Jag fixade det inte!! Tårarna rann... Pratade även om saker runt omkring.   Hon ringde till begravningsbyrån och Elsa kommer till Örebro under dagen...till sjukhusets kylrum.. 
Berättade om frustrationen över allt som tar tid....alla papper som inte kommer... Hon fick liksom allt över sig..
På måndag ska vi kolla på gravplats åt lilla Elsa... Prästen Elisabeth hjälpte oss att ringa dit. Så skönt att få hjälp med sånt som känns jobbigt att fixa... 
Det som på nåt vis knöt ihop säcken, va att denna präst kände och hade jobbat mycket med prästen Lena som döpte Elsa..sjukt knäppt hur rätt det bara blir... Ibland...vissa saker faller på plats...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar