måndag 12 maj 2014

I lördags den 10 maj.... 1 vecka...

En anteckning från i lördags 10 maj 2014: 

Lilla Elsa... Lilla älskade hjärtat!  
Idag skulle du ha blivit 1 vecka... Men tyvärr levde du på lånad tid! 
Älskar och saknar dig så!! 

Tycker nog avslaget har ökat lite. Mer blodklumpar på pappret... Hade mer ont i magen nu ikväll. Luktar inte konstigt. Funderar på om jag ska sova utan trosor på inatt.. Vore skönt att vädra lite, för att minska risken för svamp.. 

Funderat på min snabba förlossning för en vecka sen. Känns inte som om jag jag kunde ha gjort något för att förhindra den.. Kanske om jag hade åkt in när magvärken började...? Fast nej.. Det gjorde ju inte jätte ont, mer som mensvärk. Inte kunde jag förstå att det va värkar...va ju bara i v.24+1. Och absolut inte som förstföderska... 

Sjukt tacksam för den vård och bra bemötande som jag och lilla Elsa fick på Lunds universitetssjukhus. Hade aldrig fått det på usö..



1 kommentar:

  1. Oj vad jag gråter för er. För Elsa! Nej... Du hade aldrig kunnat förstå. Du hade aldrig kunnat göra nåt annorlunda. Elsa fick bråttomt ut. Nåt gick fel men inte pga dig eller nåt du gjort! Jag hoppas att du en dag finner ro i den tanken.

    Elsa är en vacker liten flicka. Grattis till er dotter. Jag beklagar er sorg nåt oerhört! Tack för att du skriver. Ska genast pussa mina barn innan jag somnar inatt. Den tur jag haft och den otur ni haft - så fruktansvärt orättvist!!!!

    SvaraRadera