måndag 19 maj 2014

Minnen... Och morgondagen

Det är med ett vemod i kroppen som jag plockar undan mina mammakläder... Vet inte om jag kommer få någon användning för dem framöver. Kanske blir jag inte gravid någon mer gång? Och det känns såklart ledsamt.

 Min fina jeansklänning från h&m som jag hade när Elsa döptes... Den kommer jag sakna.. Och mitt blåa mammalinne, med spets nertill som jag hade på mig när Elsa föddes.. Kommer kännas konstigt att packa ner just de plaggen. 
Och två par av mina mamma tights som jag lyckades blöta ner då vattnet gick... 

Vill egentligen skriva om Elsas sista dag i livet... Men just nu orkar jag inte..
Tänker på morgondagen; återbesök hos barnmorskan vid 14 och så måste vi ta oss iväg till begravningsbyrån... Känns som om det blir en jobbig imorgon.. Ingen aning om hur jag kommer reagera... 

Funderar på om jag ska plocka undan mina gravidtidningar och böcker oxå...? Nja det får va ett tag.. 

Min mage är helt paj... Vet inte vad det beror på? Kanske på allt som händer runt mig... All inre stress, saknad, känslor, rädslor mm... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar