torsdag 22 maj 2014

Det som har hänt idag....

Besök nr 3 hos kuratorn. 
Man kan ta tempen på sig själv... Om man orkar gå upp och gå och jobba. Gör man inte det så bör man vara sjukskriven. 
Är ju ständigt så trött... Så det känns svårt att börja jobba. Så ska väl höra av mig till vårdcentralen... Men man kunde ju börja med att jobba deltid oxå... 

När vi kom hem hade det kommit mer papper från försäkringskassan. Föräldrapenning i samband med att ha mist ditt barn för förlossningsdagen och de 29 dagarna efter barnets födelse. 
Sen har jag ju 10 dagar till.. Fortfarande inga papper till Holger. 

Va på socialkontoret och skrev på papper om faderskap idag oxå.. Många papper som hela tiden ska fyllas i... 

Idag blev det en lång sovmorgon... trots att jag sov i soffan igår kväll... Vaknade vid 10.30 av att det ringde på dörren. Kom ett litet paket till oss med en söt liten uggla. Åh så härligt när folk tänker på en.. 

Lunch på stan idag, mellan de olika mötena. Blev vegetarisk buffé på Rosengrens skafferi. Helt okej. 

Måste nog hitta nån samtalshjälp... Stödet hos kuratorn ger ju inte så mycket.., Var vänder man sig? Vårdcentralen? Psykiatrin? Via jobbet? Externt? Vore ju samtidigt bra med nån som kan det här med kriser... Och helst erfarenhet då man förlorat ett barn... Hmm... Kanske via sjukhuset? 
Men samtidigt är det ju som min barnmorska sa att det är ju svårt att ta tag i det när man fortfarande är mitt i en kris... Mm så sant! Svårt att ta tag i så mkt... 

Va någon som sa att det va ju bra att gå och jobba, för då fick man ju annat att tänka på.. Fast jag har ju rätt mkt tid i bilen och mycket ensamjobb... Är det verkligen bra att börja jobba då?! 
Är dessutom kroniskt trött och vissa sömnproblem... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar