onsdag 21 maj 2014

Handkirurgen mm.

Besök på handkirurgen. Hos läkare och arbetsterapeut. Japp jag har problem med karpaltunnelsyndrom. Men troligtvis minskar det när svullnaden från graviditeten avtar. Ska prova skenor i ca 6-8 på natten, enligt läkaren. Därefter operation. Först vänster. Sjukskrivning i ca 5 veckor. 
 Arbetsterapeuten tyckte att jag bara behövde köra med skenorna i 4 veckor. Det går bra med mina gamla..  Om det inte blir bättre kontakt igen och då planering för operation. Kände verkligen igen arbetsterapeuten, men ingen aning om varifrån. Det va inte henne jag träffade för två år sen i alla fall. Va tvungen att fråga, och hon kände igen mig med. 
Frågade om operation under graviditeten och tidigt i graviditeten kan man operera. Kan ju va bra att veta... 

Sen måste jag gå förbi begravningsbyrån med Elsas lilla filt. Extrem saknad..! Men känns ändå bra att hon får med sig nåt fint i kistan.. Trots att hon aldrig fick möjlighet att använda den. Lilla hjärtat.. ❤️

Annars inga planer för dagen... 
Solen skiner rart... Och det va sjukt varmt.. Kanske en långpromenad?! 

Har arbetskamrater som skriver att de ställer upp om jag behöver prata. Vill jag det? Orkar jag? Men man måste ju inte alltid vara stark... Vad ska man prata om? 

Nej nu måste jag ta mig upp ur soffan... Och gå iväg med Elsas filt... Om de inte hann få den innan de åkte ner till Lund och hämtade henne, så skulle hon få den i kistan när hon kommer till Örebro... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar