tisdag 27 maj 2014

Tack för dagen idag, Maria..!!

Träffade Marias mamma Carina idag. En helt underbar människa. Hon kom ut och gav mig en kram... Och jag blev så otroligt ledsen..tårarna bara rann.. Gick inte att stoppa. Men samtidigt så skönt.... Minns knappt vad hon sa. Jo att jag gärna fick ringa till henne oavsett klockslag... Att jag får skrika och gråta... Vilken befrielse att inte behöva göra mig till... Att bara stå där "naken"...( ja bildligt kände jag mig naken).... ja det låter säkert dumt...
Hon frågade om begravning och om vi skulle ha en grav.... Och det tyckte hon va bra att vi ska ha... 

Dessutom hade hon fått en ingivelse att ge mig en bok; kristendom för ateister av Olle Carlsson. Kalla henne häxa lr annan spåtant... Men hon kände att det var viktigt att jag fick den... Jag har ännu inte kollat i den... Kanske ger den mig nåt? Kanske inte?! 

Imorgon ska vi träffa prästen för att planera inför begravningen... Suck! Känns tungt...! 

Haft en bra dag med min vän Maria idag... Så många tankar och funderingar som jag har satt ord på... Så många kloka svar och givande diskussioner... Många känslor... Många koppar kaffe.... Många skratt...!! 
Även kul att träffa hennes son och sambo... 
Glad att jag är berikad med att ha en sån vän!! 

Men märkligt hur orättvist livet är.. Maria förlorade ju sin svärmor, Andreas sin mamma och Oliver sin farmor. Hastigt och oväntat i påskhelgen...och sånt påverkar. 
Sen efter det föds vår dotter förtidigt och avlider 2 dagar senare... Livet är fan inte rättvist!! Men samtidigt kan man känna en gemenskap i sorgen.. låter fan tragiskt. Inga frågor blir för stora eller tabubelagda... Jag behöver inte be om ursäkt för min förvirrade hjärna. Det finns en förståelse... Och jag är tacksam! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar